All 3 weken een Singaporean - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sarah Goorbergh - WaarBenJij.nu All 3 weken een Singaporean - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sarah Goorbergh - WaarBenJij.nu

All 3 weken een Singaporean

Door: Sarah van den Goorbergh

Blijf op de hoogte en volg Sarah

02 Maart 2016 | Singapore, Singapore

Het is alweer een tijdje gelden dat ik geschreven heb over mijn belevingen, dus ik dacht ik schrijf weer even verhaaltje.

De eerste 3 weken op werk zitten erop.. De eerste paar dagen waren heel erg zwaar, omdat het bedrijfsleven hier niet te vergelijken is met het geen wat wij hebben in Nederland en Europa, maar met de technologie van deze moderne tijd kan ik mijn lieve familie en vrienden elk moment van de dag bereiken. De mensen op het kantoor nemen hun werk heel erg serieus en zijn dan ook alleen maar daar op gefocust. Een praatje of even lachen tussen door word hier niet geaccepteerd, soms wel lastig voor mij want ik hou van een praatje en wat humor tussendoor. Maar daarnaast geven ze mij wel veel verantwoordelijkheden en gaan ze er vanuit dat ik alles al kan en weet. Ik heb een eigen project voor Forever 21. Ik moet voor hun een levensgrote photo-booth regelen midden in de stad, dus ik ben druk in de weer en aan het bellen met verschillenden bedrijven. Daarnaast loopt er ook een ander project waar ik samen met 2 andere op zit en dat is voor de site van het hilton ( www.hiltonhoteldeals.com ). Deze site heb ik samen met 2 collega's helemaal in elkaar gezet voor het Hilton. Ik ben ook bezig voor de website van SONY, Pringles en van een grote bedrijfsschool hier in Singapore. Het werk, de projecten en de instelling van mijn stage bedrijf zijn dus super gaaf en heel goed voor mijn ervaringen. Ik begin me ook te realiseren dat het bedrijf heel groot is en grote klanten heeft. Dat de mensen zo serieus zijn, amper met elkaar praten en de communicatie via skype-chat gaat raak ik steeds meer aan gewend. Ik begin al een beetje regelmaat te krijgen om door de weeks naar werk te gaan en in het weekend te genieten van het mooie Singapore en de omgeving.

Genoeg over werk.. Nu de leuke dingen! Wat is Singapore een gaf land zeg!! Zo modern, vertrouwd, veilig maar ook zo schoon en mooi.
Ik ben tussen mijn werk door ook naar de bios geweest.. Dat is zo ontzettend grappig hier en goedkoop. De mensen gaan opstaan, klappen en heel hard lachen bij dingen waar wij in Nederland nog niet eens om zouden lachen. De film werd daardoor extra grappig. In mijn tweede weekend ben ik s'avond een burger met friet gaan eten, omdat ik na 1 week al even helemaal gek was van de rijst, kip en zeewier ( hier bekend als chicken rice). Heerlijk van genoten. S'avonds zijn we naar club Attica gegaan om het nachtleven van Singapore te ontdekken. Hahah nou dat heb ik geweten, wat een gekke mensen zijn die Aziaten, na 1 drankje zijn ze al dronken en kunnen ze amper nog op hun benen staan. Het is hier dan ook heel normaal dat jongens op de bar dansen i.p.v. meisjes, nee dat is hier niet gay haha.. Een leuke avond gehad met weer veel indrukken al waren wij wel de enige westerse die avond en heb ik niet 1 internationaal hoofd gezien. Waardoor je je soms niet echt op je plaats voelt. De volgende dag zijn we naar Sentosa gegaan al regende het super hard, het is hier altijd 30 graden of het nou regent of niet.
Zondag zijn we naar Pulau Ubin geweest. een eilandje ten noorden van Singapore. Hier hebben we met een fietsje door het hele eiland gefiets wat een en al jungle is. Ontzettend mooi want binnen 10 minuten ben je opeens niet meer in de Moderne grote stad maar op een klein tropisch eilandje met allemaal apen, zwijnen en andere gekke dieren. Super mooie dingen gezien en aan het eind nog even genoten van een heerlijke coconut, mijn verslaving hier.

Die woensdag zijn we doordeweeks wezen stappen. Want op woensdag is het ladies night en alles is hier dan gratis voor vrouwen. Drankjes, entree, massages, manicure noem maar op. Mogen ze zeker invoeren in Nederland, wat mij betreft. We zijn in 2 clubs geweest die avond. Club Fashion en Bang Bang. Club Fashion was een hele grote bekende club met allemaal grote schilderijen aan de muur, heel gaaf om daar tussen te dansen. Bang Bang is een club waar alles internationale mensen komen. Dat was dus ontzettend leuk!! Volgende dag overigens als een bikkel weer om 8 uur op. ( 2 uur s'nachts Nederlandse tijd)

Dat weekend daarop zijn wij vrijdag avond eerst naar the arabic street geweest, het gedeelte waar alle mensen van de Islam komen om te bidden. Heel indrukwekkend en de straatjes zijn net zoals in Istanbul .Daarna zij we naar China town geweest. Super leuk om dat ook eens s'avonds te zien, allemaal kleine Chinese tentjes die van alles en nog wat verkopen. Hier hangt echt een gezellig sfeertje en het geeft je een vakantie gevoel. Zaterdag hebben wij de Three top walk gedaan. Dat is een brug die op 250 meter hoogte boven de grond hangt en waar je over de jungle kunt lopen. Ook hier waren weer allemaal aapjes die langs je lopen. Ik vind ze nog wel een beetje eng, omdat ze zo ontzettend dichtbij zijn en ze in Nederland niets voor niets achter een hek zitten.. haha. Deze tocht was wel ontzettend zwaar dus s'avonds lagen wij uitgeteld op bed. Zondag gingen we met al me huisgenoten naar een spa, waar ik heerlijk een dagje aan het zwembad heb gelegen en lekker ben gaan ontspannen in de Jacuzzi en sauna. s'avonds zijn we met iedereen gaan eten bij een restaurant.

Ik heb ook een tripje geboekt naar Phuket en Phi Phi Island, volgend weekend ga ik al!! ontzettend veel zin in!! We slapen in een 5 sterren restaurant met een jacuzzi op het balkon voor slechts 20 euro per persoon en met een uitzicht wat je nog niet eens in je dromen bent tegen gekomen!!! Kijk hier als je jaloers wilt worden!!!! : https://www.google.com.sg/search?q=phi+phi+island&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjS9pn_sqHLAhUTB44KHWzXBu4Q_AUIBygB&biw=938&bih=652

Mijn ouders en zus komen al over 2 maanden en daarna hoef ik nog maar 2 maanden stage te lopen en dan ga ik al beginnen aan mijn wereldreis naar de Filipijnen, Vietnam, Thailand en Indonesië!! Genoeg leuke dingen om naar uit te kijken!!!

Op dit moment zit ik weer op mijn werkplek. Ik heb over 1 uurtje het gesprek met mijn leraar uit Nederland en mijn stage begeleider hier over de eerste ervaringen en de feedback op mijn plan van aanpak. Spannend. Hoop maar dat dat goed gaat!!!


  • 02 Maart 2016 - 10:02

    Martin:

    lieve Sarah
    weer een mooi verhaal
    gaaf dat je al zoveel verantwoordelijkheid krijgt
    we zijn trots op je
    dikke kus
    papa en mama

  • 04 Maart 2016 - 08:13

    Sophie & Anja:

    Wauw Saar!! Heel gaaf allemaal.
    Wat een enorme projecten moet je doen zeg!!! Wel fijn dat je lekker druk bezig bent daarmee, dan gaan de werkdagen lekker snel voorbij :)
    Kan me er echt niks bij voorstellen hoe het is als er gewoon apen langs je lopen!! Haha!!
    En die brug, zo hoog! dat je dat durft!!!! Echt stoer!!
    Veel plezier op je volgende tripje, word vast ook super leuk!!
    Succes met je stage en we verheugen ons weer op je volgende verhalen!!

    Dikke kus
    Sophie en Anja

Tags:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2016

All 3 weken een Singaporean

16 Februari 2016

First days !!!

10 Januari 2016

Het aftellen is begonnen!!!
Sarah

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 1033
Totaal aantal bezoekers 2701

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: